Menu

Karlajn

Blog o modzie i kosmetykach

JAK BYC FIT?!

karlajkaha

 

Witajcie, 

Dzisiejszy post będzie trochę inny niż do tej pory. Chciałabym się podzielić z Wami tym co do tej pory się działo. 

W dzisiejszych czasach bycie fit też jest trendy, ale niekiedy nie potrafimy się przemóc i iść zapisać się na siłownie bądź znaleźć trenera personalnego z dietetykiem. Nie ukrywajmy ale musisz mieć kasę na takie przyjemności. Dlatego ja chce Wam pokazać jak to wszystko zacząć. 

1. ZRÓB BADANIA!

Słuchajcie, badania bardzo ważna rzecz. Ja sama w maju tego roku zrobiłam takie podstawowe badania krwi. Okazało się że mój dotychczasowy tryb życia jest dość niebezpieczny tz. podwyższony cholesterol i cukier. Wiem nie jest to jakaś tragedia bo jednostki były delikatnie podniesione ale dało mi to takiego "kopa" , KAROLINA WEŹ SIĘ ZA SIEBIE!! I to był ten dzwonek, i wszystko co chciałam zacząć parę miesięcy wstecz co przeciągałam z dnia na dzień wyszło na jednym papierze i za to też sama sobie dziękuje.

Także wszyscy którzy czytacie tego bloga proszę zbadajcie się, im wcześniej coś zostanie wykryte tym szybciej zapobiegniemy temu co może się wydarzyć. 

2. ZMIEŃ NAWYKI ŻYWIENIOWE! 

Nie lubisz diet? Ja też nie, na żadnej nie wytrzymałam dłużej niż tydzień. Na początek zamień produkty, które używasz. 

  • biały cukier zamień na BRĄZOWY CUKIER lub MIÓD
  • zwykły olej zamień na OLEJ KOKOSOWY 
  • zamień białe pieczywo na CIEMNE
  • codziennie rano wypijaj na czczo SZKLANKĘ WODY Z CYTRYNĄ
  • zacznij jeść REGULARNIE KAŻDEGO DNIA, częściej a mniej ( to naprawdę działa)
  • staraj się wypijać 2 LITRY WODY DZIENNIE 
  • najważniejsze : ODSTAW SŁODYCZE I ALKOHOL ( na początek )

Jeżeli chodzi o mnie na początek to wystarczyło, ale pod względem zdrowotnym. Nie ukrywam że schudłam 5 kg tylko dlatego że zamieniłam kilka rzeczy i wprowadziłam tą cała resztę. Ale od czegoś trzeba zacząć. 

3. ZACZNIJ BIEGAĆ lub ĆWICZYĆ! 

No dobra wprowadziliście powyżej wymienione zmiany i co dalej? 

Wyjdź na dwór i spróbuj biegać, nie lubisz? Ja też nie lubiłam. 1,5 km dystansu a przebiegłam z 300 m, no śmiech na sali. Ale za każdym razem coraz więcej, aktualnie nie robię jakiegoś super dystansu ale 3 km jest wystarczające 25 min truchtu, pamiętajcie nie sprint to przy truchcie pracuje całe ciało. 

Tak więc nie lubisz biegać? Spróbuj na początek marsz 15 min, a za każdym wyjściem z domu sama będziesz chciała więcej i więcej. Na początek 1 raz w tygodniu, potem 2 i tak dalej.

Później bieganie to za mało,ale nie musisz się zapisywać na siłowni wystarczy odpalić YOUTUBE. Zacznij z Chodakowska bądź MEL B, ja tak robiłam. W ciągu 7 dni w tygodniu 2 lub 3 dni biegałam a kolejne 2/3 dni ćwiczenia z youtube i reszta dni wolna od ćwiczeń  (w końcu ciało musi się kiedyś zregenerować) . Niestety pewnego razu przeciążyłam kręgosłup. Pierwszy raz miałam zakwasy kręgosłupa.

Opowiedziałam o tym w pracy dziewczynom i jedna z koleżanek Sylwia Niewczas ( która skończyła ostatnio kurs INSTRUKTORA PERSONALNEGO Z ELEMENTAMI DIETETYKI ) zaproponowała mi rozpisanie treningu, pomyślałam czemu nie? I tak zaczęła się moja historia z Trenerem Personalnym. Pierwszy trening 16 lipca. Wszystko wykonuję w domu. Potrzebne rzeczy do ćwiczeń? Ciężarki 1,5 kg, obciążniki 0,5 kg, mata do ćwiczeń i kij od szczotki. Treningi trwają ok. 30-40 min. 

Efekty już po 2,3 tygodniach się pojawiły, kiedy będąc na zakupach przymierzyłam T-shirt rozm M a nie L. Motywacja sama się pojawiła.

 

Dalej ćwiczę, dostałam dietę, fakt nie przestrzegam wszystkiego ale staram się. Czasem zjem czekolade czy wypije jakiś alkohol, ale coś robię! 

 

Mam nadzieję że opisując trochę moją historię pomogę Komuś. Dajcie znać co myślicie, jakie są wasze historie i co robicie w tym kierunku. Jeżeli chcielibyście zacząć swoją przygode z Trenerem polecam Sylwie https://www.instagram.com/sys_fitness_gym_motywator/

 

 

Pozdrawiam 

Karlajka 

 

Komentarze (4)

Dodaj komentarz
  • Gość *.ip.telfort.nl

    Naprawdę widać efekty

  • karlajkaha

    Dziekuje!

  • romaszkowa

    Zmiana nawyków żywieniowych to jest podstawa moim zdaniem, jeśli trzyma się odpowiednią dietę to bardzo szybko będzie widać efekty.

  • karlajkaha

    Wlasnie chodzi o to zeby zmienic zywienie, diete mozna zrobic ale to tylko na chwile . A nawyki zywieniowe do konca zycia

© Karlajn
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci